Pages

zondag 18 november 2012

Woorden dwarrelen

Opnieuw een nieuwe blog online. Niet de eerste die ik maak. In het Nederlands was ik online, in het Engels schreef ik regelmatig, ik toonde mijn foto's en schrijf daarnaast natuurlijk ook voor het Huis van Belle. Maar nooit eerder was er een plek om mijn woorden te laten dwarrelen. Een van de mooiste dingen van de herfst vind ik het vallen van de bladeren, het dwarrelen. De heerlijke hopen bladeren waar je door heen kan struinen, het mooie herfstzonnetje, met haar vrolijke stralen en de geur die dit alles met zich meebrengt.

Het schrijven van een gedicht is voor mij als het dwarrelen van woorden. Mijn hoofd, mijn gedachten vormen op dat moment een grote boom, vol kleuren en vol bladeren. Het is dan heerlijk om deze bladeren los te laten waaien en ze te laten dwarrelen totdat ze in grote hopen op papier liggen. Oftewel: in de vorm van een gedicht, waar elk woord zijn eigen plek gevonden heeft.

Op deze blog, zal ik daarvan een stukje laten zien. Door regelmatig een gedicht te posten. Ik vind het leuk wanneer je een reactie daarop achterlaat, maar natuurlijk mag je ook stiekem door mijn bladeren heen struinen.

Liefs,
Henrike

1 opmerking: